Automatyzacja ruchu kolejowego

PSItraffic/TMS

Oprogramowanie wspierające projektowanie sieci komunikacyjnej ruchu szynowego

PSItraffic/TMS (Train Management System) integruje różne środki transportu szynowego jak metro i pociągi, digitalizuje i automatyzuje procesy ruchu kolejowego zapewniając bezpieczną, bezproblemową i ekonomiczną eksploatację pociągów.
Aktualne informacje pasażerskie

Monitoring i analiza danych Analiza danych

PSItraffic/TMS przez cały czas monitoruje dane i w przejrzysty sposób przedstawia je dyspozytorowi. Zintegrowany moduł zarządzania awariami umożliwia szybką identyfikację nieprzewidzianych zdarzeń takich jak uszkodzone przełączniki, systemy sygnalizacji czy opóźnienia. System podpowiada także możliwe rozwiązania. Wszystkie dane rejestrowane w PSItraffic/TMS stanowią także podstawę do przekazywania podróżnym aktualnych informacji pasażerskich.

Optymalizacja ruchu pojazdów Optymalizacja ruchu pojazdów

Algorytmy heurystyczne PSItraffic/TMS bazujące na autorskim rozwiązaniu Qualicision, pozwalają na szybką optymalizację złożonych procesów planowania sieci komunikacyjnych.

Planowanie sieci komunikacyjnych

Cechy systemu

System gotowy na ATO/CBTC
Gotowy na ATO/CBTC
  • Analiza danych operacyjnych i optymalizacja profili pociągów z uwzględnieniem bieżących warunków i harmonogramu wspiera systemy zautomatyzowanego prowadzenia pociągów (ATO/CBTC).
Modułowa budowa
Modułowa budowa
  • System jest oparty na modułowej platformie oprogramowania PSItraffic. Moduły można dowolnie łączyć i rozbudowywać. Interfejsy do istniejących systemów są oparte na aktualnych standardach branżowych i są stale stale dostosowywane.
Intuicyjna obsługa
Intuicyjna obsługa
  • Złożone procesy są przedstawiane w formie intuicyjnych interfejsów i przejrzystych okien dialogowych. Sytuacje na trasie są wizualizowane graficzne, rozkład jazdy może być przedstawiany w formie wykresu z opcjonalnym porównaniem docelowej wydajności.
Korzyści systemu TMS

Co zyskasz z PSItraffic/TMS?

Redukcja kosztów

Redukcja kosztów operacyjnych Monitorowanie i optymalizacja bieżących kosztów operacyjnych.

Zoptymalizowane planowanie

Zoptymalizowane planowanie Szybkie, oparte na sztucznej inteligencji planowanie, a w przypadku wystąpienia awarii szybka interwencja.

Wzrost zadowolenia

Wzrost zadowolenia Większy komfort jazdy pracowników i pasażerów dzięki zapewnieniu stabilności rozkładu jazdy i jego punktualności.

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Jakie funkcje pełni system PSItraffic/TMS w zarządzaniu ruchem kolejowym?

System PSItraffic/TMS wspiera zarządzanie ruchem kolejowym poprzez integrację różnych pojazdów transportu szynowego, takich jak metro i pociągi, oraz automatyzację procesów operacyjnych. Zapewnia bezpieczną i efektywną eksploatację pociągów, a także monitoruje i analizuje dane i bieżące informacje dla pasażerów.

W jaki sposób PSItraffic/TMS wspomaga identyfikację i zarządzanie awariami?

PSItraffic/TMS posiada zintegrowany moduł zarządzania awariami, który umożliwia szybką identyfikację nieprzewidzianych zdarzeń, takich jak uszkodzenia przełączników lub systemów sygnalizacji. System podpowiada również możliwe rozwiązania, co pozwala na efektywniejsze zarządzanie sytuacjami awaryjnymi.

Na czym opiera się optymalizacja ruchu pojazdów w PSItraffic/TMS?

Optymalizacja ruchu pojazdów oparta jest na algorytmach heurystycznych i autorskim rozwiązaniu Qualicision. Te technologie pozwalają na szybkie planowanie oraz dostosowywanie tras i rozkładów jazdy w odpowiedzi na zmieniające się warunki.

Jakie są kluczowe korzyści dla użytkowników systemu PSItraffic/TMS?

System PSItraffic/TMS oferuje szereg korzyści, w tym redukcję kosztów operacyjnych, zoptymalizowane planowanie oparte na sztucznej inteligencji, oraz wzrost zadowolenia pasażerów dzięki stabilności rozkładu jazdy i punktualności.

Jakie technologie wspierają automatyzację prowadzenia pociągów w PSItraffic/TMS?

System jest gotowy do współpracy z technologiami ATO (Automatic Train Operation) i CBTC (Communications-Based Train Control). Umożliwia to analizę danych operacyjnych oraz optymalizację profili pociągów, dostosowanych do bieżących warunków i harmonogramu.

Formularz

Kontakt

Grzegorz Binek

Kierownik Centrum Kompetencji, Systemy dla Transportu Publicznego

Bądź na bieżąco

  • Facebook
  • Linkedin
  • YoutTube
  • Twitter
Formularz