Lokalne sieci elektroenergetyczne (mikrosieci) odnoszą szczególne korzyści z oprogramowania do inteligentnego planowania i kontroli sieci.
Lokalne sieci wkrótce staną w obliczu ogromnego zapotrzebowania na stacje ładowania. Sama elektryfikacja transportu stanowi tylko jedno z głównych wyzwań poza robotyką.
Ze względu na wzorce użytkowania lokalnego transportu publicznego, pomimo wykorzystania potężnych stacji ładowania, konieczne jest zastosowanie wielu funkcji inteligentnych sieci (Smart Grids). Na przykład, inteligentne, elastyczne zarządzanie ładowaniem pomaga regulować obciążenia szczytowe.
W przeciwieństwie do paliw dystrybucja energii elektrycznej może być regulowana proaktywnie w czasie rzeczywistym. Daje to wiele możliwości w przypadku korzystania z rozproszonych źródeł energii, dużych ogniw lub wirtualnie zagregowanych zasobów.
Inwestycje w inteligentne sieci lokalne szybko zwracają się w czasach transformacji energetycznej.
Monitorowanie użytkowania w czasie rzeczywistym.
Wykrywanie sytuacji przeciążenia.
Infrastruktura ładowania niezależna od producenta.
Dokumentacja procesów i pomiarów.
Wykorzystanie zmian cen energii elektrycznej podczas planowania ładowania.
Kontrola innych infrastruktur ładowania.
Inteligentne zarządzanie elastycznością i ładowaniem dla procesów ładowania i magazynowania baterii.
Kontrolowane równolegle ładowania na żądanie i wstępne przygotowanie autobusów przy wyjeździe za pośrednictwem usług o wartości dodanej.
Unikanie przeciążeń połączeń sieciowych i dystrybucji mocy urządzeń niższego poziomu.
Zarządzanie obciążeniem szczytowym i uwzględnianie obciążeń niekontrolowanych (budynki, warsztaty itp.).
Większa integracja infrastruktury ładowania.
Maksymalne wykorzystanie istniejącej infrastruktury sieciowej (np. transformatora) / uniknięcie rozbudowy sieci.
Integracja autogeneracji i magazynowania baterii.
Prognozy zapotrzebowania na energię i optymalizacja zamówień w celu uniknięcia kosztownych obciążeń szczytowych.
Płynne działanie autobusów z napędem elektrycznym.
Dla stacji ładowania.
Dla pojazdów (dwukierunkowo).
Od czujników zgodnie ze standardami branżowymi.
Do operatora sieci nadrzędnej do systemu zarządzania zajezdnią.
Komunikacja niezależna od producenta.
Interfejs VDV 463 dla danych obiegowych i VDV261.
Przełączanie w przypadku wystąpienia błędu.
Połączenie ładowania centralnego i zdecentralizowanego.
Dodatkowe bezpieczeństwo w przypadku awarii komunikacji dzięki zdecentralizowanej konstrukcji komponentów technicznych (bramka OCPP).
Analogiczne zastosowanie standardów jakości dostosowanych do centrów sterowania.
Formularz
Kontakt
Dyrektor Sprzedaży Systemy zarządzania energią, energia elektryczna, gaz, ropa naftowa