Pierwsza w Niemczech zajezdnia dla autobusów elektrycznych Hamburger Hochbahn AG sterowana automatycznie przez system PSItraffic

Zajezdnia dla autobusów elektrycznych - system PSItraffic

PSItraffic steruje procesami w zajezdni autobusów elektrycznych Hamburger HOCHBAHN. Źródło: HOCHBAHN

W ramach wprowadzania do ruchu autobusów bezemisyjnych, przedsiębiorstwo Hamburger Hochbahn AG (HOCHBAHN) otworzyło pierwszą w Niemczech zajezdnię dedykowaną na potrzeby elektromobilności sterowaną przez system PSItraffic.

 

Zajezdnię wyposażono w niezbędną technologię ładowania oraz źródła zasilania dla 240 autobusów elektrycznych. System zarządzania zajezdnią PSItraffic/DMS firmy PSI Transcom GmbH, który od 2014 roku automatyzuje pracę sześciu zajezdni należących do HOCHBAHN, został rozbudowany o moduł e-mobilności, czyli funkcje zarządzania ładowaniem pojazdów i obciążeniem stacji ładowania oraz zarządzania flotą pojazdów. System ten został właśnie z powodzeniem uruchomiony w nowej zajezdni dla autobusów elektrycznych w miejscowości Alsterdorf, a w przyszłości będzie sterował pracą wszystkich zajezdni dla autobusów bezemisyjnych w całym mieście.
Do czasu całkowitej wymiany floty na pojazdy bezemisyjne, system zapewni optymalne równoległe ładowanie oraz tankowanie odpowiedniej liczby zarówno autobusów elektrycznych, jak i tradycyjnych napędzanych silnikami diesla, a także dostępność kierowców (w tym zarządzanie ich grafikami). Rdzeń systemu dyspozycji oparty będzie na oprogramowaniu do optymalizacji decyzji PSI, Qualicision, które wyszukuje najbardziej optymalne rozwiązania w czasie kilku sekund w oparciu o aktualne warunki operacyjne.
 
System e-DMS na bieżąco sprawdza, które autobusy w zajezdni mogą zostać wysłane na daną trasę i po upływie jakiego czasu ładowania. Oznacza to, że nie wszystkie pojazdy elektryczne muszą być zawsze i jednocześnie całkowicie naładowane. Moduł zarządzania ładowaniem pojazdów określa całkowite zapotrzebowanie na energię elektryczną i monitoruje lub kontroluje pojemność poszczególnych stacji ładowania. Zapewnia to kontrolę kosztów związanych z rozbudową sieci elektroenergetycznej i gwarantuje niezawodny system transportu zbiorowego. System umożliwi również jednoczesne zarządzanie flotą pojazdów z napędem elektrycznym i wodorowym, jeżeli takie rozwiązanie zostanie wprowadzone w przyszłości.

Hamburger Hochbahn AG jest drugą co do wielkości firmą w obszarze transportu publicznego w Niemczech dysponującą czterema liniami metra (250 pojazdami), 110 liniami autobusowymi i prawie tysiącem autobusów oraz obsługując około 1,2 miliona pasażerów dziennie.