Firma INMED S.A. optymalizuje procesy produkcyjne w oparciu o PSIpenta/MES

Firma INMED S.A. wdraża system PSIpenta/MES

Producent sprzętu medycznego, firma Inmed S.A., szukając sposobów na bardziej efektywne zarządzanie produkcją, wybrała rozwiązanie od PSI Polska.

Działająca w Krępicach pod Wrocławiem firma Inmed jest wiodącym procentem wyrobów medycznych, takich jak instalacje gazów medycznych, panele nadłóżkowe czy kolumny sufitowe. Produkty Inmedu znajdują zastosowanie szpitalach i innych placówkach medycznych, salach chorych, intensywnej opieki medycznej, blokach operacyjnych na terenie całego kraju i rynku europejskim.

Wysoka jakość produktów ma dla firmy kluczowe znaczenie, dlatego nieustannie inwestuje w modernizację wyposażenia produkcyjnego, usprawnia procesy produkcyjne, czy udoskonala metody pracy.

Wyzwanie

Specyfika produkcji jednostkowej pod indywidualne zamówienie klienta, jaką realizuje Inmed, niesie ze sobą wiele wyzwań. Duża ilość wprowadzanych zmian w specyfikacji produktu już w procesie produkcyjnym niesie ryzyko błędów i konieczność ciągłej weryfikacji dokumentacji. Z kolei zmiany terminów w tym wypadku wynikające z postępu prac na budowie szpitala, wpływają na zmienność harmonogramów produkcyjnych.

Pomysł na rozwiązanie

Aby zapewnić płynną i efektywną realizację produkcji, firma Inmed zdecydowała się na wdrożenie systemu do zarządzania i kontrolowania produkcją. Spółce zależało także na usprawnieniu procesów planowania produkcji, analizie niezbędnych zasobów, zapewnieniu terminowości oraz dostępu pracownikom do aktualnych danych z produkcji. System miał wspierać pracowników w zmieniającym się środowisku, informować o zmianach w specyfikacjach, ryzykach związanych z brakiem zasobów.

 

„Naszym priorytetem jest dostarczanie wysokiej jakości produktów i obsługi Klientów – wyjaśnia Tomasz Czarnecki, Prezes Inmedu. – Po analizie dostępnych na rynku rozwiązań wspierających zarządzanie produkcją doszliśmy do wniosku, że system PSIpenta/MES spełnia w pełni zakres funkcjonalny, na którym nam zależało, a dzięki standardowym funkcjonalnościom mogliśmy szybko wdrożyć system i skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Duże znaczenie miała dla nas też elastyczność systemu, jego konfigurowalność i możliwość wprowadzania zmian po uruchomieniu systemu” – mówi Tomasz Czarnecki.

 

Rozwiązanie – idealna kolejność

Ostatecznie Inmed zdecydował się na wdrożenie modułów MES i APS systemu PSIpenta/MES w modelu wdrożenia QuickStart. Zapewnia on standardowe funkcjonalności z niewielkim stopniem kastomizacji. Pozwala to na znaczne skrócenie czasu wdrożenia oprogramowania i obniżenia kosztów. Sam proces wdrożenia składa się z kilku etapów. Na początku niezwykle istotne jest sprawdzenie poprawności danych produkcyjnych. Inmed zdecydował się na uruchomienie w pierwszej kolejności modułu MES, który pozwoli pracownikom na raportowanie i zweryfikowanie normatywów. Moduł APS zostanie uruchomiony w kolejnym etapie.

PSIpentaMES umożliwia wizualizację postępu prac, automatyczne symulacje „what if”, które pozwolą ocenić alternatywne scenariusze realizacji produkcji, wspomaga w podjęciu decyzji o ewentualnej konieczność wykorzystania dodatkowych zasobów. Intuicyjne raportowanie meldunków na terminalach produkcyjnych w systemie zapewnia dostęp do aktualnych danych z produkcji w czasie rzeczywistym i pozwala na szybką identyfikację potencjalnych zagrożeń w realizacji zleceń. Firmy, które korzystają z systemu, zauważają istotne korzyści z wdrożenia, ale podstawą sukcesu są poprawne dane, które pozwolą określić np. dokładność czasów technologicznych. W pełni rozumie to firma Inmed, dlatego do projektu przystąpiła, zaczynając od przeanalizowania swoich danych.

 

„W przypadku wdrożenia systemu wspierającego zarządzanie produkcją niezwykle istotna jest integracja z systemem ERP. Jakość danych oraz sprawna integracja z systemem ERP często decyduje o powodzeniu projektu.” – mówi Aleksander Faleńczyk, Dyrektor Sprzedaży, Systemy dla Produkcji, PSI Polska. – „ W Inmedzie proces wdrożenia przebiega sprawnie, bo każda ze stron jest od początku zaangażowana w projekt. Zespół Inmedu doskonale rozumie potrzebę dostarczenia wysokiej jakości danych i czasami konieczność wprowadzenia bardziej dokładnego opisu procesu produkcyjnego.” – dodaje Aleksander Faleńczyk.

 

System jest na etapie wdrażania, prace przebiegają zgodnie z planem. Użytkownicy systemu będą mogli korzystać z niego w pełni w 4. kwartale 2024 r.