10 lat PSI w Polsce: czas przemian i innowacji

Dzięki realizacji projektów dla rynkowych liderów oraz rozwijaniu produktów w różnych sektorach przemysłu, polski oddział koncernu PSI w ciągu zaledwie kilku lat stał się ważnym punktem na informatycznej mapie Polski.

PSI Polska to spółka-córka niemieckiego koncernu informatycznego PSI AG z siedzibą w Berlinie. Nowe możliwości biznesowe po wejściu Polski do UE, realizacja strategii koncernu zakładającej ekspansję na wschód, a także obecność wykwalifikowanych kadr informatycznych zadecydowały o otwarciu oddziału w Poznaniu.

Początki istnienia firmy w Polsce to przede wszystkim realizacja zleceń dla spółek z grupy PSI działających głównie na rynku niemieckim. Poznański oddział wykonywał wówczas przede wszystkim zadania związane z outsourcingiem. Obecnie PSI Polska realizuje własne projekty oraz wspiera wdrożenia PSI AG na całym świecie. Zajmuje się też konsultingiem i świadczy usługi powdrożeniowe, a zespół R&D rozwija i opracowuje nowe produkty na potrzeby koncernu.

Dziś PSI Polska to doświadczony gracz na polskim rynku IT zatrudniający wysoko wykwalifikowanych programistów, inżynierów, analityków i konsultantów.

Pierwszym naszym klientem była SAPA Aluminium – jeden z największych w Polsce producentów wyrobów z aluminium. Firma korzysta z rozwiązań PSI nieprzerwanie od ośmiu lat. W 2007 r. pozyskaliśmy pierwszego klienta w obszarze logistyki – firmę LPP właściciela znanych marek odzieżowych (np. Reserved, House czy Cropp). Dwa lata później do tego grona dołączyło pierwsze przedsiębiorstwo z branży energetycznej, a w 2014 r. dostarczyliśmy nieznany wcześniej w Polsce system do automatycznego zarządzania zajezdnią tramwajową. W ciągu zaledwie kilku lat staliśmy się istotnym graczem na krajowym rynku producentów oprogramowania. W tym roku nasze przychody osiągną poziom 40 milionów złotych – mówi Arkadiusz Niemira, Prezes Zarządu PSI Polska.

Pozyskiwanie klientów na lokalnym rynku to nie jedyny obszar działania polskiego oddziału PSI. Aktywnie uczestniczymy w rozwoju koncernowego oprogramowania. To u nas powstaje framework, na bazie którego budowane są produkty informatyczne dystrybuowane na całym świecie. Rezultaty pracy naszego polskiego zespołu można zobaczyć praktycznie na każdym kontynencie: od huty stali w Kalifornii po zaporę na rzece Sungai Muda w Malezji – dodaje Arkadiusz Niemira.

Rozwojowi portfolio towarzyszy szybki rozwój zasobów i kadr. Gdy zaczynaliśmy, nasze biuro mieściło się właściwie w jednym pokoju. Po nieco ponad siedmiu latach działania, w czerwcu 2012 przyjęliśmy do pracy setnego pracownika. W tej chwili nasz zespół liczy prawie 200 specjalistów – mówi Agnieszka Białobrzeska, Marketing Manager PSI Polska.