Zadaniem systemu PSI będzie zarządzanie przebiegiem wszystkich procesów technologicznych, w tym sterowanie ruchem i optymalizacja drogi przebiegu tramwajów. Rozwiązanie oparte zostało o oprogramowanie do zarządzania zajezdnią PSItraffic/DMS, wdrożone wcześniej Poznaniu na Franowie, w pierwszej automatycznej zajezdni tramwajowej w Polsce, a także w wielu innych zajezdniach tramwajowych w Europie.
Oprogramowanie DMS automatyzuje wiele procesów związanych z przyporządkowaniem pojazdów do zadań oraz wyznaczaniem miejsc postojowych. Przy wykorzystaniu urządzeń automatyki, system wytycza także trasę przejazdu przez teren zajezdni, a także kieruje ruchem pojazdów i steruje urządzeniami. System pozwala na znaczne przyspieszenie obiegu informacji pomiędzy motorniczym, dyspozytorem i warsztatem, a także skrócenie czasu obsługi pojazdów i czasu manewrów pojazdami na terenie zajezdni.
Tramwaje Warszawskie bardzo skrupulatnie przygotowywały się do wyboru systemu informatycznego, dokonując m.in. szerokiej analizy rozwiązań dostępnych na rynku. Zarówno na etapie dialogu technicznego jak i w postępowaniu przetargowym zwracano uwagę m.in. na zakres funkcjonalny systemu. Oceny ofert w przetargu dokonano nie tylko w oparciu o kryterium ceny, ale także długości zaoferowanego serwisu i oceny konkretnych funkcjonalności potwierdzonych podczas prezentacji systemu demo. Wybór oferty PSI był wynikiem złożenia najkorzystniejszej oferty w przetargu.
- „Jesteśmy dumni z zawarcia tej ważnej dla nas umowy. Po wdrożeniu systemu PSItraffic DMS w Poznaniu, gdzie PSI Polska posiada swoją siedzibę, będziemy mieli okazję dostarczyć nasze innowacyjne oprogramowanie dla zajezdni w stolicy Polski. Będzie to przy okazji największa automatyczna zajezdnia tramwajowa w Polsce, co stanowi dla nas dodatkowe źródło satysfakcji.” – komentuje Arkadiusz Niemira, Prezes Zarządu PSI Polska sp z o.o.
Nowo budowana zajezdnia będzie zajmowała powierzchnię niemal 12 hektarów a długość wszystkich torów w zajezdni ma przekroczyć 14 km. Stacjonować będzie w niej 150 tramwajów o długości do 33 m. To pierwsza od lat 60. nowa zajezdnia tramwajowa w Warszawie. Znajdą się tu stanowiska do sprawdzania, lakiernia, myjnie czy tokarka podtorowa. Budowa zajezdni zaplanowana jest na lata 2021-2023, a koszt inwestycji współfinansowanej ze środków unijnych przekroczy 300 mln zł.
Darmowy webinar
Jak skutecznie zredukować przezbrojenia? Przykłady najlepszych praktyk
Dołącz do webinarium i zdobądź wiedzę popartą praktycznymi rozwiązaniami.