APS potrafi stworzyć w bardzo krótkim czasie harmonogram produkcji dla wielu wyrobów oraz zleceń synchronizując i optymalizując, np. pod kątem przezbrojeń, przepływ produkcji.
Harmonogram produkcji w APS bazuje na informacjach o zleceniach, technologii, dostępności zasobów i materiałów oraz informacji zwrotnej z produkcji, dzięki czemu w każdym momencie możliwa jest weryfikacja jego aktualności i, jeżeli to wymagane, natychmiastowa aktualizacja.
MES pozwala na uzyskanie natychmiastowej informacji zwrotnej odnośnie faktycznej realizacji produkcji, dzięki czemu Firma zyskuje nadzór nad procesem technologicznym z dowolnego miejsca i urządzenia.
Dane zbierane są z maszyn za pomocą elementów automatyki a ze stanowisk produkcyjnych przy użyciu terminali obsługiwanych przez pracowników. Gromadzone dane powalają na mierzenie rzeczywistego przebiegu procesu produkcji, stanowiąc punkt wyjścia dla działań związanych z jego doskonaleniem.
Zbiera informacje bezpośrednio z poszczególnych maszyn i urządzeń, a następnie je wizualizuje. Umożliwia to bieżącą kontrolę i optymalne wykorzystanie potencjału infrastruktury, a także natychmiastową reakcję na pojawiające się nieprawidłowości czy awarie.
POM (Production Order Management) wspiera zarządzanie danymi technologicznymi wyrobów – zarówno marszrutami, jak i recepturami (BOM). Dane te, wraz z informacjami na temat popytu (zamówienia, zlecenia, prognozy) stanowią podstawę dla wygenerowania odpowiednich zleceń produkcyjnych, które następnie są harmonogramowane w ramach APS.
QMS (Quality Management System) to zintegrowany z MES moduł zarządzania jakością, pozwalający na definiowanie, rejestrowanie oraz ocenę cech jakościowych wyrobów i półproduktów. Dostarcza precyzyjne dane na temat problemów jakościowych, wskazując ich miejsce, czas, osoby odpowiedzialne oraz potencjalne powody.
TMS (Tool Management System) umożliwia zarządzanie narzędziami oraz wyposażeniem. Dostarcza informacje odnośnie dostępności i lokalizacji narzędzi oraz stopnia ich zużycia, stanowiąc podstawę dla szczegółowego harmonogramu produkcji.
Połączenie TMS z APS i MES (harmonogramem produkcji oraz bieżącą informacją na temat realizacji produkcji) automatyzuje logistykę wewnętrzną, zapewniając dostawy wymaganych narzędzi na stanowiska pracy.
Lorem ipsum
MI (Manufacturing Intelligence) to zestaw raportów i analityk bazujących na danych gromadzonych w obszarach MES, IoT, QMS, TMS, pozwalających na dalsze doskonalenie procesu produkcji.
Najczęściej wykorzystywane, poza analitykami OEE i OLE, są analityki dotyczące powodów przestojów, przyczyn braków (utraty jakości), a także weryfikacja jakości danych technologicznych (porównanie normatywów z faktyczną realizacją produkcji).
Wzrost wydajności zakładu - dzięki maksymalizacji wykorzystania zasobów i identyfikacji wąskich gardeł.
Oszczędność czasu - w kilka sekund sprawdzisz dostępność zasobów i stworzysz optymalny harmonogram.
Znacząca poprawa komunikacji - kilku planistów może współtworzyć harmonogram w czasie rzeczywistym.
Skrócenie terminów dostaw - dzięki szybkiej reakcji na zmianę priorytetów i tworzenie scenariuszy.
Analiza KPI dla zarządu - m.in. za pomocą przydatnych raportów OLE i OEE.
Bezpieczeństwo i wsparcie - dzięki doświadczonemu i kompetentemu zespołowi PSI, który zapewni wsparcie na każdym etapie projektu.
terminowość dostaw
koszty produkcji
efektywność
W większości projektów definiowanie wymagań oraz kreowanie sposobów ich realizacji odbywa się podczas spotkań na salach konferencyjnych, gdzie teoretycznie rozważa się jak docelowo mają przebiegać procesy i jak mają być obsługiwane.
Bardzo często przyszli użytkownicy w zetknięciu z systemem w praktyce przekonują się, że część zgłoszonych wymagań nie jest faktycznie potrzebna, kolejna część może być realizowana w inny sposób - stąd tak ważne są później procedury zarządzania zmianą. Kolejną pułapką tego podejścia, prowadzącą do konieczności wprowadzania zmian w projekcie (zmiany zakresu, harmonogramu i budżetu) jest słaba komunikacja i brak zrozumienia obu stron (dostawcy i klienta).
Aby uniknąć powyższych problemów, w przypadku PSIpenta/MES wykorzystujemy prototyp, który jest funkcjonalnym systemem zainstalowanym w środowisku klienta. Prototyp systemu pozwala testować stawiane hipotezy w praktyce. Teoretyczne dyskusje czy usprawnienia procesu zarządzania produkcją będą ergonomiczne i czy przyniosą zakładane rezultaty, są weryfikowane na bieżąco w praktyce.
Klient od samego początku projektu uczestniczy w dopasowaniu prototypu do swoich potrzeb. Dzięki takiej współpracy buduje swoje kompetencje techniczne, które pozwolą mu na dalszy, samodzielny rozwój systemu.
W odpowiedzi na potrzeby klientów przygotowaliśmy 2 ścieżki wdrożenia systemu PSIpenta/MES: Quick Start i Enterprise. Pierwsza z nich przeznaczona jest dla klientów, którzy chcą szybko rozpocząć pracę z systemem i jednocześnie nie oczekują wysokiego stopnia kastomizacji. Wdrożenie w opcji Enterprise zostało zaprojektowane dla klientów, którzy mają bardzo złożone procesy i oczekują indywidualnego podejścia.
Formularz
Kontakt
Darmowy webinar
Optymalizacja procesu produkcji w branży meblarskiej
Dołącz do webinarium i zdobądź wiedzę popartą praktycznymi rozwiązaniami.